Kiedy dziecko idzie do przedszkola, zmienia się życie całej rodziny. Poza rodzicami nauczyciele, opiekunowie i inni pracownicy przedszkola stają się ważnymi osobami w rozwoju i wychowywaniu dziecka. Zdarza się, że to trudny moment wywołujący wiele konfliktów i napięć. Często to nauczyciel przedszkolny jest osobą, która mówi o problemach i szuka ich rozwiązań, jednak bez współpracy rodziców ciężko wystarczająco wspierać dziecko. Czasami rodzice z różnych względów przyjmują pozycję roszczeniową lub konfrontując wobec przedszkola. Podczas szkolenia opowiem o tym co wpływa na poszczególne zachowania rodziców, jak sobie z nimi radzić a w efekcie jak pozyskać ich do współpracy na rzecz dobra dziecka.
Korzyści dla uczestnika:
- budowanie dobrych relacji z rodzicami wpływa na ich zaangażowanie w życie placówki oraz efektywniejsze rozwiązywanie problemów. W efekcie przekłada się to na atmosferę panującą w placówce.
- podnoszenie kompetencji kadry w zakresie budowania społeczności przedszkolnej wpływa na jakość opieki nad dziećmi, efektywniejsze radzenie sobie z problemami, a także, na satysfakcję zarówno rodziców jak i dzieci i całego przedszkola.
- korzystanie ze współpracy z rodzicami do rozwijania potencjału dzieci
- budowanie zaangażowania rodziców w celu podniesienia komfortu i jakości opieki nad dziećmi rozwiązywania konfliktów na płaszczyźnie rodzic – nauczyciel
- nawiązywanie relacji nauczyciel – rodzic w celu efektywnego wspierania dziecka w okresie przedszkolnym wsparcia nauczycieli w konstruktywnym radzeniu sobie ze stresem i emocjami w kontakcie z rodzicami uczestnicy szkolenia będą mieli okazję zbadać własne doświadczenia w kontaktach z rodzicami i dowiedzieć się co służy, a co utrudnia te relacje.
Szczegółowe informacje
Szkolenie może odbywać się stacjonarnie w Sopocie, lub w wybranym przez Państwa miejscu albo online.
Dla kogo?
Szkolenie dedykowane jest dla wszystkich osób pracujących z dziećmi: nauczycieli przedszkoli i żłobków, opiekunów dziecięcych, pedagogów, psychologów, terapeutów, doradców, pracowników społecznych, rodziców i innych osób, które pracują z dziećmi.